04 Gru2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Dzień Cudów, czyli Mikołajki klasy 4c: delegacja tej klasy przedstawiła klasowe jasełka w Domu Pomocy Społecznej w Otwocku. To była przepiękna i wzruszająca lekcja dla nas wszystkich. Były chwile zadumy i łzy szczęścia! Brawa dla Dzieci!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
04 Gru2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Dziecięca kreatywność na lekcjach o Mickiewiczu w kl. 5c i 5d. Najpierw dialog między wnukiem a dziadkiem, opowiadającym ciekawostki z życia wieszcza narodowego, krzyżówki, quizy, a następnie gra edukacyjna, trzymająca w napięciu obie uczestniczące grupy. Dzieci z zapałem i w innej, niż tradycyjna, formie przypominały sobie o Adamie Mickiewiczu.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
04 Gru2019
Napisane przez Agnieszka Dąbrowska-Dakus, Beata Szczęśniak, Joanna Ostrowska.
W ramach programu WOŚP „Ratujemy i Uczymy Ratować” uczniowie klasy 1c nauczyli się, jak szybko i skutecznie wezwać pomoc do osoby poszkodowanej oraz jak ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej. Specjalne podziękowania należą się chłopcom z klas 8a i 8e, którzy wystąpili w roli pozorantów (Oskar Piorunowski, Stanisław Łabudzki) oraz instruktora (Mateusz Kraszewski), dzięki czemu prędko przełamali tremę młodszych koleżanek i kolegów.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
02 Gru2019
Napisane przez Bożena Głębocka.
Rozpoczął się Adwent, a wraz z nim trzy tygodnie katechez, na których można zaakcentować ten wyjątkowy czas oczekiwania na narodziny Jezusa. Pierwszaki zaczęły od przygotowania lampionów, z którymi mogą się udać rano na roraty, albo pomodlić się z całą rodziną. Klasy drugie wykonały witraże z wieńcem adwentowym.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
27 Lis2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Zainspirowani tradycją ludową, uczniowie kl. 5b i 5d przygotowali mini wystawę o znanych i mniej znanych kulturach ludowych. Był to punkt wyjścia do poznania wyznaczników gatunku pieśni ludowej oraz elementów różnych gwar.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
27 Lis2019
Napisane przez Agnieszka Niewińska.
Klasy ósme w ramach lekcji powtórzeniowej o Azji prezentowały wybrane kraje tj. Japonię, Chiny, Indie, kraje Bliskiego Wschodu w dość nietypowy sposób. Oprócz prezentacji treści dotyczących środowiska i gospodarki tych krajów, uczniowie zaprezentowali stroje, tance, a nawet specjały tamtejszej kuchni. Oczywiście degustacja typowych azjatyckich potraw wywołała największe zadowolenie i poruszenie wśród uczniów i przeniosła się nawet na korytarz szkoły, gdyż 45 minut lekcji to za mało, aby wszystkiego spróbować . Ten dzień i te lekcje na pewno młodzież zapamięta na długo, a sprawdzian z tego materiału pójdzie im bardzo dobrze. Niedługo zaczynamy omawiać kraje Afryki, ciekawe co wymyślą i zaprezentują nasi uczniowie. Czekamy. A teraz kilka zdjęć z tego wydarzenia.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
21 Lis2019
Napisane przez Natalia Grabska.
Czy łatwo jest rządzić? Na podstawie refleksji po lekturze „Król Maciuś I” Janusza Korczaka – króla praw dzieci, uczniowie kl. 4c na języku polskim weszli w rolę osób postulujących reformy we współczesnej szkole. Metoda dramy sprawdziła się tu jak najbardziej!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
19 Lis2019
Napisane przez Artur Wołoszynek.
Technologie informacyjno-komunikacyjne na języku polskim! Klasa piąta rozwiązywała interaktywną kartkówkę z lektury „Chłopcy z Placu Broni” dzięki aplikacji Wordwall. Niewątpliwie elementy zdrowej rywalizacji na języku polskim.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
14 Lis2019
Napisane przez Anna Suchcicka-Żurawska.
W bibliotece szkolnej gościliśmy 14 listopada autorkę książek dla dzieci panią Barbarę Gąskę. Bibliotekę odwiedzili Tropiciele, Odkrywcy i Zdobywcy – wszystkie grupy z naszego przedszkola, a także zerówka i klasa 1d. Podczas spotkania dzieci poznały „Tęczowe wierszyki z przedszkola Weroniki” oraz rozmawiali z autorką o zmianach zachodzących w przyrodzie, zjawiskach atmosferycznych zachodzących na niebie. Potem przypomnieli sobie kolory. Autorka opowiedziała przedszkolakom o swojej przygodzie z pisaniem wierszy. Spotkanie było dla maluchów też okazją do poznania naszej szkolnej biblioteki.
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail
06 Lis2019
Napisane przez Natalia Grabska.
„Mam biało-czerwone serce”,
czyli rap na języku polskim w 5 klasie
Dziś uczniowie klas 5 poznawali współczesne muzyczne teksty kultury o patriotyzmie i wartościach nadrzędnych. Niezwykłe doświadczenie, łamiące stereotypowe i schematyczne myślenie!
Czytaj dalej
Drukuj
E-mail